Potencjał sklepów internetowych
— wtorek, 4 września, 2018
7
W Polsce handel internetowy z każdym rokiem zyskuje na popularności, jednak wielkość tej sprzedaży pozostaje jeszcze daleko w tyle poza krajami Europy Zachodniej. Polacy początkowo bardzo niechętnie i z obawami podchodzili do zakupów internetowych. Dużą przeszkodą była przede wszystkim obawa o bezpieczeństwo płatności. Wielu klientów nie mogło się przyzwyczaić do płatności online, które wydawały im się ryzykowne i niebezpieczne. Z czasem jednak konsumenci zrozumieli, że płacenie przez Internet jest bezpieczne i wygodne.
W Polsce działa obecnie wiele tysięcy sklepów z przeróżnym asortymentem. Klienci jednak najchętniej robią zakupy tylko w dużych i dobrze znanych sklepach. Mniejsze sklepy muszą się niemało natrudzić, aby ściągnąć do siebie klientów. Dużą rolę odgrywa tu pozycjonowanie strony danego sklepu. Przy tak dużej konkurencji tak naprawdę liczą się tylko te sklepy, które znajdą się na pierwszych stronach rankingów wyszukiwarek. Oczywiście o sukcesie danego sklepu decydują także inne czynniki. Są to przede wszystkim szeroki asortyment, ceny, łatwość wyszukiwania towarów i szybka wysyłka.
Wiele wskazuje na to, że zakupy przez Internet będą się nadal w Polsce upowszechniać. Klienci bardzo często w ogóle nie zdają sobie sprawy z faktu, że w sieci można kupić dany asortyment. Dotyczy to między innymi takich produktów jak: oprawy LED, oprawy uliczne LED, kosmetyki naturalne, oświetlenie zewnętrzne LED czy taśmy LED. Tymczasem Internet okazuje się być idealnym miejscem, gdzie można z powodzeniem sprzedawać sterowniki LED, świetlówki LED, lampy pokojowe, zasilanie LED i źródła światła LED.
W sklepach internetowych można także znaleźć wiele produktów, które są niedostępne w tradycyjnych placówkach handlowych na danym terenie. Polacy żyją w coraz większym pośpiechu, często nie mają więc czasu na to, by odwiedzać sklepy czy centra handlowe. W tej sytuacji należy spodziewać się, że coraz więcej osób będzie zamawiać produkty w Internecie.